miercuri, 8 decembrie 2010

„Viitorul vreau să mi-l fac singur!”

' Mi-a plăcut în gimnaziu şi mi-am dorit să urmez studiile în profilul servicii la liceu, neavând susţinere din partea părinţilor şi presiunea comunităţii m-a făcut să mă căsătoresc contrar dorinţelor mele şi am fost nevoit să renunţ la studii” a declarat un tânăr rom ce a dorit să-şi păstreze anonimatul.
Nu de multe ori ni s-a întâmplat ca atunci cînd eram copii sau adolescenţi să ne dorim să fim şi noi „oameni mari”, văzând prin ochii de copii totul în roz, exista vremea când ne rugam să terminăm cât mai repede şcoala şi să ne vedem şi noi la volanul unei masini sau să stăm confortabil în fotoliul unui birou.
Realitatea însă devine mult prea dură cu trecerea anilor şi un număr foarte mare de copii abandonează şcoala încercând să-şi ajute familia să supravieţuiască. Pentru mulţi însă, problemele existenţiale îi fac să recurgă la metode infracţionale în goana după bani. Putem spune despre aceştia că intră în rândul copiilor care, de cele mai multe ori, nu au nici un viitor.
Din cauza sărăciei, lipsei banilor de zi cu zi, teribilismul sau chiar şi inconştienţa părinţilor, sunt copii care nu reuşesc să termine nici măcar ciclul gimnazial, nu mai vorbim de terminarea unui liceu sau înscrierea în cadrul unei universităţi. Aceste probleme sunt din ce în ce mai dese în comunitate şi mai ales în rândul romilor.
În cazul romilor, lipsa de educaţie, de informare, precum şi căsătoria acestora la vârste foarte fragede duc la abandonul scolar.
Am terminat liceul, vreau să mă înscriu la o facultate şi să fac şcoala de şoferi pentru a-mi obţine permisul, pentru asta am nevoie de bani şi sincer nu vreau să mai apelez la părintii mei, mofturile şi viitorul vreau să mi le fac singur. În condiţiile în care mai am un frate la liceu, m-am gândit că eforturile financiare ale părinţilor mei vor fii imense în a mă ţine şi într-o facultate. Pe lângă taxele de şcolariazare sunt şi multe alte cheltuieli indirecte, nu am vrut sa-mi împovărez părintii. M-au ajutat pana acum şi m-au susţinut financiar cum au putut, acum vreau să-i răsplătesc şi eu într-un fel şi vreau să fie mândrii de mine.
De 3 luni de zile sunt în căutarea unui loc de muncă. În perioada aceasta am avut job-uri sezoniere, fapt ce mă nemulţumeşte. Îmi doresc ceva stabil, nu sezonier şi astfel mă aflu în căutări. Am fost prezent la diverse târguri de job-uri şi cu ajutorul echipei RECL am aplicat cv-uri pe site-uri de recrutare la peste 50 de companii. Am avut noroc şi una din ele m-a contactat, acum sper să mă şi angajeze.” ne-a declarat Lupoae Florian, proaspăt absolvent al Grupului Şcolar Agricol Fundulea.
Privind aceste cazuri vedem clar ce reprezintă terminarea studiilor şi vă lăsăm pe dumneavoastră să trageţi concluziile, totodată venim şi cu o intrebare: Consideraţi că studiile au un rol major în integrare şi ocuparea forţei de muncă?
Vă aşteptăm răspunsurile pe adresa de mail: sarulestiazi@yahoo.com
sau pe blogul nostru http://sarulestinews.blogspot.com.
Dan Vasile

Niciun comentariu: